Sanal Gerçeklikte Karakter Tasarımı ve Animasyon Workshop'u
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü VR Laboratuvarı’nda "Sanal Gerçeklikte Karakter Tasarımı ve Animasyon" başlıklı bir workshop gerçekleştirildi.
Düzce Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden Öğr. Gör. Dr. Hüseyin Baran, Bahçeşehir (BAU) Üniversitesi Çizgi Film & Animasyon Bölümü öğrencileri ile, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü VR Laboratuvarı’nda "Sanal Gerçeklikte Karakter Tasarımı ve Animasyon" başlıklı bir workshop gerçekleştirdi.
Etkinlik, Öğr. Gör. Dr. Hüseyin Baran ve BAU Çizgi Film & Animasyon Bölümü Öğr. Gör. Can Pekin’in ortak sunumlarıyla başladı. Sanal gerçeklik teknolojileri, karakter tasarımı ve animasyon konularında bilgi aktarımının yapıldığı bu söyleşi, katılımcıların merak ettikleri soruları sorduğu interaktif bir söyleşiyle devam etti.
Workshop boyunca, sanal gerçeklik dünyasında karakter tasarımı ve animasyon süreçlerinin nasıl şekillendiği, bu süreçlerin teknik ve yaratıcı dinamikleri Hüseyin Baran tarafından ayrıntılı bir şekilde ele alındı. Sunum sonunda katılımcılar, Gravity Sketch yazılımının ara yüzünü deneyimleme fırsatı bularak temel bir uygulamalı eğitim aldılar.
Bu yazılımın sunduğu olanaklar sayesinde öğrenciler, karakterlerin üç boyutlu bir ortamda nasıl modellenebileceğini, detaylandırma aşamalarını ve animasyon teknikleri üzerine bilgi edinme fırsatı buldular. Öğr. Gör. Dr. Hüseyin Baran’ın, sanal gerçeklik teknolojilerinin karakter tasarımı ve animasyon alanına getirdiği yenilikleri ve bu yeniliklerin gelecekteki potansiyel etkilerini vurguladığı etkinlik, öğrencilere yaratıcı süreçlerini geliştirme ve sanal gerçeklik teknolojileri ile görsel tasarımın kesişim noktalarında yeni beceriler kazanma fırsatı sundu.